| Zeile 55: |
Zeile 55: |
| | | | |
| | === Konferenzbeiträge === | | === Konferenzbeiträge === |
| − | * (mit Marleen Heid und Dana Farina Weiher) Measurement estimation in primary school: Which answer is adequate? In: Beswick, K.., Muir, T., & Wells, J. (eds.). Proceedings of 39th Psychology of Mathematics Education conference, Vol. 4, pp. 113-120. Hobart (Australia) PME 2015 | + | * (mit Marleen Heid und Dana Farina Weiher) Measurement estimation in primary school: Which answer is adequate? In: Beswick, K.., Muir, T., & Wells, J. (eds.). Proceedings of [[39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education|39th Psychology of Mathematics Education]] conference, Vol. 4, pp. 113-120. Hobart (Australia) PME 2015 |
| − | * (mit Inga Niedermeyer) The influence of symmetric objects on spatial perspective-taking – An interview-study with young elementary school children. InIn C.Nicol, S. Oesterle, P. Liljedahl & D. Allan (eds.), Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, Vol. 4, pp. 305-312. Vancouver, Canada: PME. | + | * (mit [[Inga Niedermeyer]]) The influence of symmetric objects on spatial perspective-taking – An interview-study with young elementary school children. InIn C.Nicol, S. Oesterle, P. Liljedahl & D. Allan (eds.), Proceedings of the Joint Meeting of [[PME 38]] and PME-NA 36, Vol. 4, pp. 305-312. Vancouver, Canada: PME. |
| | * (mit Astrid Neumann) Written reasoning in primary school. In C.Nicol, S. Oesterle, P. Liljedahl & D. Allan (eds.), Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, Vol. 5, pp. 73-80. Vancouver, Canada: PME 2014. | | * (mit Astrid Neumann) Written reasoning in primary school. In C.Nicol, S. Oesterle, P. Liljedahl & D. Allan (eds.), Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, Vol. 5, pp. 73-80. Vancouver, Canada: PME 2014. |
| − | * Reasoning in primary school? An analysis of 3rd grade German textbooks. In: Tso, T. Y. (ed.): Proceeding of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Opportunities to Learn in Mathematics Education. Vol. 4, p 267. Taipei (Taiwan) PME 2012. | + | * Reasoning in primary school? An analysis of 3rd grade German textbooks. In: Tso, T. Y. (ed.): Proceeding of the 36th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Opportunities to Learn in Mathematics Education. Vol. 4, p 267. Taipei (Taiwan) PME 2012. |
| | | | |
| | === Beiträge in Sammelbänden === | | === Beiträge in Sammelbänden === |
| − | * (mit Torsten Fritzlar) Number pyramids as a mathematically rich learning environment for all students. In J. W. Lott & B. J. Ferrucci (eds.), Lessons Learned from Across the World – Prekindergarten - Grade 8 (pp. 33-41). Reston (VA): NCTM 2014. | + | * (mit [[Torsten Fritzlar]]) Number pyramids as a mathematically rich learning environment for all students. In J. W. Lott & B. J. Ferrucci (eds.), Lessons Learned from Across the World – Prekindergarten - Grade 8 (pp. 33-41). Reston (VA): NCTM 2014. |
| | * Gute Aufgaben im Mathematikunterricht der Grundschule – Einführung. In S. Ruwisch & A. Peter-Koop (Hrsg.), Gute Aufgaben im Mathematikunterricht der Grundschule. 4. Auflage (S. 5-14). Offenburg: Mildenberger, 2008. | | * Gute Aufgaben im Mathematikunterricht der Grundschule – Einführung. In S. Ruwisch & A. Peter-Koop (Hrsg.), Gute Aufgaben im Mathematikunterricht der Grundschule. 4. Auflage (S. 5-14). Offenburg: Mildenberger, 2008. |
| | | | |
| Zeile 82: |
Zeile 82: |
| | * Mitglied im [[Arbeitskreis Grundschule]] der GDM | | * Mitglied im [[Arbeitskreis Grundschule]] der GDM |
| | * Mitglied der [[International Group for the Psychology of Mathematics Education]] | | * Mitglied der [[International Group for the Psychology of Mathematics Education]] |
| − | {{vorsitzgdm|2|w|2012}} | + | {{vorsitzgdm|2|w|2012|2018}} |
| | + | {{gdmbeirat|2018|2024}} |
| | <!-- Kooperationen mit anderen Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftlern, in Listenform --> | | <!-- Kooperationen mit anderen Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftlern, in Listenform --> |
| | | | |
| | <!-- weitere Einträge unter Überschriften der Form == ... == möglich --> | | <!-- weitere Einträge unter Überschriften der Form == ... == möglich --> |