| Zeile 15: |
Zeile 15: |
| | <!-- aktuelle E-Mail-Adresse --> | | <!-- aktuelle E-Mail-Adresse --> |
| | | homepage =http://www.ewi-psy.fu-berlin.de/einrichtungen/arbeitsbereiche/grundschulpaed/mitarbeiter/gellert_u/index.html <!-- URL der Homepage, inkl. http:// --> | | | homepage =http://www.ewi-psy.fu-berlin.de/einrichtungen/arbeitsbereiche/grundschulpaed/mitarbeiter/gellert_u/index.html <!-- URL der Homepage, inkl. http:// --> |
| | + | | MGP-ID = 189086 |
| | }} | | }} |
| | | | |
| Zeile 26: |
Zeile 27: |
| | *2004 - 2010 University Professor for Mathematics Education, Department of Educational Science, [[Universität Hamburg]] | | *2004 - 2010 University Professor for Mathematics Education, Department of Educational Science, [[Universität Hamburg]] |
| | *2004 Invited Guest Professor at Department of Mathematics, Johann Wolfgang [[Universität Frankfurt|Goethe-Universität Frankfurt]] | | *2004 Invited Guest Professor at Department of Mathematics, Johann Wolfgang [[Universität Frankfurt|Goethe-Universität Frankfurt]] |
| − | *2002 Habilitation at Department of Educational Science and Psychology, [[Freie Universität Berlin]] | + | *2002 [[Innovation des Alltags - der Alltag der Innovation - Rekonstruktionen alltäglicher Innovationsprozesse am Fall des Mathematikunterrichts der Grundschule|Habilitation]] at Department of Educational Science and Psychology, [[Freie Universität Berlin]] |
| | *2001 - 2002Guest Professor at Department of Educational Science, Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación, Santiago de Chile | | *2001 - 2002Guest Professor at Department of Educational Science, Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación, Santiago de Chile |
| | *2001 Feodor-Lynen-Scholarship for Research in Chile by Alexander-von-Humboldt-Foundation | | *2001 Feodor-Lynen-Scholarship for Research in Chile by Alexander-von-Humboldt-Foundation |
| Zeile 43: |
Zeile 44: |
| | == Veröffentlichungen == | | == Veröffentlichungen == |
| | | | |
| − | * Jablonka, E. und U. Gellert (2011) Equity concerns about mathematical modelling. In: B. Atweh, M. Graven, W. Secada und P. Valero (Hrsg.) Mapping equity and quality in mathematics education (S.221-234). New York: Springer. | + | * [[Eva Jablonka| Jablonka, E.]] und U. Gellert (2011) Equity concerns about mathematical modelling. In: B. Atweh, M. Graven, W. Secada und P. Valero (Hrsg.) Mapping equity and quality in mathematics education (S.221-234). New York: Springer. |
| | * Gellert, U., E. Jablonka und C. Morgan (2010) Proceedings of Sixth International Mathematics Education and Society Conference. 1. und 2. Auflage. 2 Bände. Berlin: Freie Universität Berlin. | | * Gellert, U., E. Jablonka und C. Morgan (2010) Proceedings of Sixth International Mathematics Education and Society Conference. 1. und 2. Auflage. 2 Bände. Berlin: Freie Universität Berlin. |
| | * Jablonka, E. und U. Gellert (2010) Ideological roots and uncontrolled flowering of alternative curriculum conceptions. In: U. Gellert, E. Jablonka und C. Morgan (Hrsg.) Proceedings of the Sixth International Mathematics Education and Society Conference (S. 21-39). Berlin: Freie Universität Berlin. | | * Jablonka, E. und U. Gellert (2010) Ideological roots and uncontrolled flowering of alternative curriculum conceptions. In: U. Gellert, E. Jablonka und C. Morgan (Hrsg.) Proceedings of the Sixth International Mathematics Education and Society Conference (S. 21-39). Berlin: Freie Universität Berlin. |