* Rott, Benjamin (2011): Verunsicherungen und Zweifel beim Testen von Vermutungen bei der Bearbeitung elementargeometrischer Problemaufgaben. ''Schriftenreihe Fachdidaktische Forschung'', Nr. 4, Dezember 2011 (Universität Hildesheim).
+
* Rott, Benjamin (2013): Comparison of Expert and Novice Problem Solving at Grades Five and Six. In: Anke Lindmeier & Aiso Heinze (Hrsg.): ''Proceedings of the 37th Conference for the International Group for the Psychology of Mathematics Education'', Vol. 4. Kiel, Germany. S. 113 – 120.
+
* Rott, Benjamin (2013): Process Regulation in the Problem Solving Processes of Fifth Graders. ''CEPS Journal'' Vol. 3, No. 4, 2013, Special Issue: Proceedings of the 2012 ProMath Conference in Ljubljana, Slovenia. S. 25 – 39.
+
* Rott, Benjamin (2013): ''Mathematisches Problemlösen – Ergebnisse einer empirischen Studie''. Ars Inveniendi et Dejudicandi, Band 2, herausgegeben von Torsten Fritzlar, Frank Heinrich und Bernd Zimmermann. Münster: WTM-Verlag
+
* Rott, Benjamin; Leuders, Timo & Stahl, Elmar (2014): "Is Mathematical Knowledge Certain? – Are You Sure?" An Interview Study to Investigate Epistemic Beliefs. ''mathematica didactica'' 37 (2014), S. 118 – 132.