Änderungen

Die Seite wurde neu angelegt: „<!-- Bitte für alle Konferenzen die Vorlage "conf" verwenden --> <!-- Weitere Ergänzungen können im Freitext vorgenommen werden --> {{ conf | name = Internati…“
<!-- Bitte für alle Konferenzen die Vorlage "conf" verwenden -->
<!-- Weitere Ergänzungen können im Freitext vorgenommen werden -->
{{ conf
| name = International Commission on Mathematical Instruction Study 21 Conference <!-- Ausgeschriebener (langer) Name der Konferenz -->
| kurzname = ICMI Study 21 Conference <!-- Kurzname (z.B. GDM-Tagung 2008) -->
| serie = ICMI Study <!-- Falls die Konferenz regelmäßig stattfindet: der Name der Serie -->
| ort = São Paulo <!-- Stadt, in der die Konferenz stattfindet/stattfand -->
| land = Brasilien <!-- Land, in der die Konferenz stattfindet/stattfand -->
| url = http://www.icmi-21.com/ <!-- Webseite der Konferenz, inklusive http:// -->
| jahr = 2011 <!-- Jahr, in dem die Konferenz stattfand/stattfindet -->
| beginn = 16.09.2011 <!-- Erster Tag der Konferenz, z.B. 13.8.2009 -->
| ende = 20.09.2011 <!-- Letzter Tag der Konferenz, z.B. 15.8.2009 -->
}}

== Kurzbeschreibung ==
<!-- Eine kurze Zusammenfassung der Konferenz -->
CMI Study-21 is a Study commissioned by the Executive Committee (EC) of The International Commission on Mathematical Instruction (ICMI). It was announced at the 11th International Congress on Mathematical Education (ICME-11) held in Monterrey, Mexico in July 2008. The ICMI EC appointed an International Programme Committee (IPC) responsible for conducting the study on behalf of ICMI as well as two co-chairs, Mamokgethi Setati (South Africa) and Maria do Carmo Domite (Brazil).

ICMI Study-21 on “Mathematics Education and Language Diversity” is designed to enable researchers and practitioners around the world to share research, theoretical work, projects descriptions, experiences and analyses. As described in the Discussion Document, it will consist of two components:the Study Conference and the Study Volume.

The aims of ICMI Study-21 are:

# To gather together a community of researchers who are currently addressing issues of language diversity as they relate to mathematics education;
# To reflect on the current state of research on these issues and propose a research agenda for the future;
# To disseminate findings from research to date and issues for future work to the wider mathematics education research community and to practitioners.

ICMI Study-21 seeks to understand the relationship between different facets of language diversity and mathematics learning and teaching. And consider implications for mathematics classroom practices to apply to successfully teach mathematics to learners who are still in the process of learning English.
== Themen ==
<!-- Stichwortartig Verweise auf die Themen der Konferenz, möglichst mit
Verlinkung auf die Einträge der Enzyklopädie (mit [[...]] ) -->

== Programmkomitee ==
<!-- Auflistung des Programmkomitees
Zwischenüberschriften mit === ... === einfügen, siehe ICTMT-9 als Beispiel -->
* [[Mamokgethi Setati]]
* [[Maria do Carmo Santos Domite]]
* [[Jaime Carvalho e Silva]]
* [[Richard Barwell]]
* [[Judit N. Moschkovich]]
* [[Sinfree Makoni]]
* [[Nuria Planas]]
* [[Martha Rosa Villavicencio Ubillus]]
* [[Mercy Kazima]]
* [[Paola Valero]]
* [[Anjum Halai]]
* [[Phil Clarkson]]
* [[Bernard Hodgson]]
== Hauptvorträge ==
<!-- Auflistung der Hauptvorträge mit Titel -->

== Veröffentlichungen ==
<!-- Verweise auf die Tagungsbände der Konferenz und special issues von Zeitschriften -->

== Konferenzbericht ==
<!-- Bericht über die Konferenz aus Teilnehmersicht -->

<!-- Nur bei Konferenzserien: Eintrag der Kategorie in der Form [[Kategorie:Konferenzen ICTMT]] -->