Änderungen

K
Aktualisierung der Publikationen
Zeile 32: Zeile 32:     
== Veröffentlichungen ==
 
== Veröffentlichungen ==
*Schukajlow, S., Kolter, J., & Blum, W. (in press). Scaffolding mathematical modelling with a solution plan. ZDM Mathematics Education. doi: 10.1007/s11858-015-0707-2.
+
*Schukajlow,  S., & Rakoczy, K. (2016). The power of emotions: Can enjoyment and  boredom explain the impact of individual preconditions and teaching  methods on interest and performance in mathematics? Learning and Instruction, 44, 117-127.
 +
*Schukajlow, S., Kolter, J., & Blum, W. (2015). Scaffolding mathematical modelling with a solution plan. ZDM Mathematics Education. 47(7), 1241-1254.
 
*Schukajlow, S., Krug, A., & Rakoczy, K. (2015). Effects of prompting multiple solutions for modelling problems on students’ performance. Educational Studies in Mathematics, 89(3), 393-417.
 
*Schukajlow, S., Krug, A., & Rakoczy, K. (2015). Effects of prompting multiple solutions for modelling problems on students’ performance. Educational Studies in Mathematics, 89(3), 393-417.
 
*Schukajlow, S., & Krug, A. (2014). Do multiple solutions matter? Prompting multiple solutions, interest, competence, and autonomy. Journal for Research in Mathematics Education, 45(4), 497-533.
 
*Schukajlow, S., & Krug, A. (2014). Do multiple solutions matter? Prompting multiple solutions, interest, competence, and autonomy. Journal for Research in Mathematics Education, 45(4), 497-533.
Zeile 46: Zeile 47:     
== Projekte ==
 
== Projekte ==
*Leiter (zusammen mit C. Leopold) des Proejectes ViMo (Visualisierungen bei der Bearbeitung von mathematischen Modellierungsaufgaben, seit 2015)
+
*Leiter (zusammen mit C. Leopold) des Projektes ViMo (Visualisierungen bei der Bearbeitung von mathematischen Modellierungsaufgaben, seit 2015, DFG)
 
*Leiter des Projekts MultiMa (2011-2016, DFG)
 
*Leiter des Projekts MultiMa (2011-2016, DFG)
 
*Mitarbeiter [[DISUM]] (2005-2008, DFG) und [[DISUM 2]] (2008-20011, DFG)
 
*Mitarbeiter [[DISUM]] (2005-2008, DFG) und [[DISUM 2]] (2008-20011, DFG)
11

Bearbeitungen