Zeile 2: |
Zeile 2: |
| | | |
| ==Veröffentlichungen== | | ==Veröffentlichungen== |
− | * [[Klaus-Tycho Förster]] (2015): Programming in Scratch and Mathematics: Augmenting Your Geometry Curriculum, Today! In: Proceedings of the 16th Annual Conference on Information Technology Education, SIGITE 2015, ACM. | + | * [[Klaus-Tycho Förster]] (2016): Integrating Programming into the Mathematics Curriculum: Combining Scratch and Geometry in Grades 6 and 7. In: Proceedings of the 17th Annual Conference on Information Technology Education, SIGITE 2016, Cambridge, USA, ACM, S. X - X |
| + | * [[Klaus-Tycho Förster]] (2016): A Concept for an Introduction to Parallelization in Java: Multithreading with Programmable Robots in Minecraft. In: Proceedings of the 17th Annual Conference on Information Technology Education, SIGITE 2016, Cambridge, USA, ACM, S. X. |
| + | * [[Klaus-Tycho Förster]] (2016): Programming as an Everyday Tool in Mathematical Education. Poster Abstract, ICME-13 |
| + | * [[Klaus-Tycho Förster]] (2015): Programming in Scratch and Mathematics: Augmenting Your Geometry Curriculum, Today! In: Proceedings of the 16th Annual Conference on Information Technology Education, SIGITE 2015, Chicago, USA, ACM, S. 97. |
| * [[Klaus-Tycho Förster]] (2015): Scratch im Geometrieunterricht. Math. Lehren 32, No. 188, 20-24 | | * [[Klaus-Tycho Förster]] (2015): Scratch im Geometrieunterricht. Math. Lehren 32, No. 188, 20-24 |
| * [[Klaus-Tycho Förster]] (2014): Scratch von Anfang an: Programmieren als begleitendes Werkzeug im mathematischen Unterricht der Sekundarstufe. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2014. WTM-Verlag, Münster, S. 373 - 376. | | * [[Klaus-Tycho Förster]] (2014): Scratch von Anfang an: Programmieren als begleitendes Werkzeug im mathematischen Unterricht der Sekundarstufe. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2014. WTM-Verlag, Münster, S. 373 - 376. |