Zeile 23: |
Zeile 23: |
| * 2008 - 2011 Promotionsstudium und Wissenschaftliche Mitarbeiterin am “College of Education” der University of Georgia. | | * 2008 - 2011 Promotionsstudium und Wissenschaftliche Mitarbeiterin am “College of Education” der University of Georgia. |
| * 2011 Promotion in Didaktik der Mathematik, University of Georgia. Thema: “[[Preservice Teachers’ Patterns of Metacognitive Behavior During Mathematics Problem Solving in a Dynamic Geometry Environment]]” | | * 2011 Promotion in Didaktik der Mathematik, University of Georgia. Thema: “[[Preservice Teachers’ Patterns of Metacognitive Behavior During Mathematics Problem Solving in a Dynamic Geometry Environment]]” |
− | *Januar 2012 - September 2015 Post-Doc im Institut für Mathematik der [[Universität Paderborn]] (April 2014 - September 2015 beurlaubt) | + | *Januar 2012 - September 2015 Post-Doc am Institut für Mathematik der [[Universität Paderborn]] (April 2014 - September 2015 beurlaubt) |
| *April 2014 - März 2015 Vertretungsprofessorin (W2) am Institut für Kognitive Mathematik der [[Universität Osnabrück]] | | *April 2014 - März 2015 Vertretungsprofessorin (W2) am Institut für Kognitive Mathematik der [[Universität Osnabrück]] |
| *April 2015 - September 2015 Vertretungsprofessorin (W3) am Institut für Mathematik der [[Universität Osnabrück]] | | *April 2015 - September 2015 Vertretungsprofessorin (W3) am Institut für Mathematik der [[Universität Osnabrück]] |
− | *Oktober 2015 - Post-Doc im Institut für Mathematik der [[Universität Potsdam]] | + | *Oktober 2015 - Post-Doc am Institut für Mathematik der [[Universität Potsdam]] (Oktober 2016 - März 2017 beurlaubt) |
| + | *Oktober 2016 - Vertretungsprofessorin (W2) am Department für Lehrerbildung und fachdidaktische Forschung der [[Universität Potsdam]] |
| | | |
| <!-- Lebenslauf in Stichworten, Hochschulen bitte mit [[...]] kennzeichnen. | | <!-- Lebenslauf in Stichworten, Hochschulen bitte mit [[...]] kennzeichnen. |
Zeile 35: |
Zeile 36: |
| | | |
| == Veröffentlichungen == | | == Veröffentlichungen == |
− | * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (angenommen, erscheint 2016). Modeling children’s metacognition during mathematical problem solving (Research Report). PME 40. Szeged, Hungary. | + | * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2016). Modeling children’s metacognition during mathematical problem solving. In C. Csikos, A. Rausch, & J. Szitanyi (Hrsg.), ''Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics'' (Vol. 3, S. 147–154). Szeged, Hungary: PME. |
| + | * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2016). Systematical and material based development of problem solving competence of middle school students. In C. Csikos, A. Rausch, & J. Szitanyi (Hrsg.), ''Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics'' (Vol.1, S. 311). Szeged, Hungary: PME. |
| * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2016, Online First). Delving into the nature of problem solving processes in a dynamic geometry environment: Different technological effects on cognitive processing. ''Technology, Knowledge and Learning, ()'', 1–28. doi: 10.1007/s10758-016-9284-x | | * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2016, Online First). Delving into the nature of problem solving processes in a dynamic geometry environment: Different technological effects on cognitive processing. ''Technology, Knowledge and Learning, ()'', 1–28. doi: 10.1007/s10758-016-9284-x |
| * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Regina Bruder|Bruder, R.]] (Hrsg.) (2016). Problem lösen lernen in der Geometrie. ''mathematik lehren, 196''. | | * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Regina Bruder|Bruder, R.]] (Hrsg.) (2016). Problem lösen lernen in der Geometrie. ''mathematik lehren, 196''. |