Änderungen

K
keine Bearbeitungszusammenfassung
Zeile 10: Zeile 10:  
* Blum, W. & Leiss, D. (2005a): Modellieren im Unterricht mit der “Tanken”-Aufgabe. In: mathematik lehren, Heft 128, 18-21.
 
* Blum, W. & Leiss, D. (2005a): Modellieren im Unterricht mit der “Tanken”-Aufgabe. In: mathematik lehren, Heft 128, 18-21.
 
* Blum, W. & Leiss, D. (2005b): „Filling up“ – The Problem of Independence-Preserving Teacher Interventions in Lessons with Demanding Modelling Tasks. In: [[CERME-4]] – Proceedings of the Fourth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (in press).
 
* Blum, W. & Leiss, D. (2005b): „Filling up“ – The Problem of Independence-Preserving Teacher Interventions in Lessons with Demanding Modelling Tasks. In: [[CERME-4]] – Proceedings of the Fourth Conference of the European Society for Research in Mathematics Education (in press).
* Blum, W. & Leiss, D. (2005c): How do students and teachers deal with mathematical modelling problems? The example “Sugarloaf”. In: ICTMA 12 Proceedings, S. 222-231.
+
* Blum, W. & Leiss, D. (2005c): How do students and teachers deal with mathematical modelling problems? The example “Sugarloaf”. In: [[ICTMA]] 12 Proceedings, S. 222-231.
 
* Drüke-Noe, C. & Leiss, D. (2005): Standard Mathematik von der Basis bis zur Spitze. Grundbildungsorientierte Aufgaben für den Mathematikunterricht. Wiesbaden: Institut für Qualitätsentwicklung.
 
* Drüke-Noe, C. & Leiss, D. (2005): Standard Mathematik von der Basis bis zur Spitze. Grundbildungsorientierte Aufgaben für den Mathematikunterricht. Wiesbaden: Institut für Qualitätsentwicklung.
 
* Leiss, D. (2005): Teacher intervention versus self-regulated learning? In: Teaching mathematics and its applications Vol. 24, Heft 2-3, 75-89.
 
* Leiss, D. (2005): Teacher intervention versus self-regulated learning? In: Teaching mathematics and its applications Vol. 24, Heft 2-3, 75-89.