Zeile 6: |
Zeile 6: |
| * [[Thomas Janßen|Janßen, T.]], und [[Angelika Bikner-Ahsbahs|Bikner-Ahsbahs, A.]] (2013). Networking theories in a design study on the development of algebraic structure sense. In B. Ubuz, Ç. Haser, & M. A. Mariotti (Hrsg.), [[CERME 8]]. Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (S. 2830–2839). Ankara: Middle East Technical University. Abrufbar unter http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~erme/doc/CERME8/CERME8_2013_Proceedings.pdf (zuletzt geprüft am 28. Juni 2016). | | * [[Thomas Janßen|Janßen, T.]], und [[Angelika Bikner-Ahsbahs|Bikner-Ahsbahs, A.]] (2013). Networking theories in a design study on the development of algebraic structure sense. In B. Ubuz, Ç. Haser, & M. A. Mariotti (Hrsg.), [[CERME 8]]. Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (S. 2830–2839). Ankara: Middle East Technical University. Abrufbar unter http://www.mathematik.uni-dortmund.de/~erme/doc/CERME8/CERME8_2013_Proceedings.pdf (zuletzt geprüft am 28. Juni 2016). |
| * [[Angelika Bikner-Ahsbahs|Bikner-Ahsbahs, A.]] und [[Thomas Janßen|Janßen, T.]] (2013). Emergent tasks - spontaneous design supporting in-depth learning. In C. Margolinas, J. Ainley, J. Bolite Frant, M. Doorman, C. Kieran, A. Leung, M. Ohtani, P. Sullivan, D. Thompson, A. Watson und Y. Yang (Hrsg.), Proceedings of [[ICMI]] Study 22. Task Design in Mathematics Education (S. 155-164). Vol. 1, Oxford, UK, July 2013. Abrufbar unter https://halshs.archives-ouvertes.fr/hal-00834054 (zuletzt geprfüt am 28. Juni 2016). | | * [[Angelika Bikner-Ahsbahs|Bikner-Ahsbahs, A.]] und [[Thomas Janßen|Janßen, T.]] (2013). Emergent tasks - spontaneous design supporting in-depth learning. In C. Margolinas, J. Ainley, J. Bolite Frant, M. Doorman, C. Kieran, A. Leung, M. Ohtani, P. Sullivan, D. Thompson, A. Watson und Y. Yang (Hrsg.), Proceedings of [[ICMI]] Study 22. Task Design in Mathematics Education (S. 155-164). Vol. 1, Oxford, UK, July 2013. Abrufbar unter https://halshs.archives-ouvertes.fr/hal-00834054 (zuletzt geprfüt am 28. Juni 2016). |
− | * [[Thomas Janßen|Janßen, T.]] (2013). Vorsagen erlaubt — Eigenkonstruktion vs. Hilfe in der Zone der nächsten Entwicklung. In [[Gilbert Greefrath|Greefrath, G.]], [[Friedhelm Käpnick|Käpnick, F.]] und Stein, M. (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2013. Vorträge auf der 47. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 4.3.2013 bis 8.3.2013 in Münster, Bd. 1 (S. 504-507). Münster: WTM | + | * [[Thomas Janßen|Janßen, T.]] (2013). Vorsagen erlaubt — Eigenkonstruktion vs. Hilfe in der Zone der nächsten Entwicklung. In [[Gilbert Greefrath|Greefrath, G.]], [[Friedhelm Käpnick|Käpnick, F.]] und [[Martin Stein|Stein, M.]] (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2013. Vorträge auf der [[Jahrestagung 2013 der GDM|47. Tagung für Didaktik der Mathematik]] vom 4.3.2013 bis 8.3.2013 in Münster, Bd. 1 (S. 504-507). Münster: WTM |
| *[[Thomas Janßen|Janßen, T.]] & [[Angelika Bikner-Ahsbahs|Bikner-Ahsbahs, A.]] (2012). Developing structure sense: A study to support instruction and inform theory. In Tai-Yih Tso, Proceedings of the 36th Conference of the International Group of the Psychology of Mathematics Education: Opportunities to learn in Mathematics Education, Vol. 4, (S. 284). Taipei, Taiwan. | | *[[Thomas Janßen|Janßen, T.]] & [[Angelika Bikner-Ahsbahs|Bikner-Ahsbahs, A.]] (2012). Developing structure sense: A study to support instruction and inform theory. In Tai-Yih Tso, Proceedings of the 36th Conference of the International Group of the Psychology of Mathematics Education: Opportunities to learn in Mathematics Education, Vol. 4, (S. 284). Taipei, Taiwan. |
| * [[Angelika Bikner-Ahsbahs|Bikner-Ahsbahs, A.]], [[Julia Cramer|Cramer, J.]] & [[Thomas Janßen|Janßen, T.]] (2012). Three quality components of epistemic processes. In Tai-Yih Tso, Proceedings of the 36th Conference of the International Group of the Psychology of Mathematics Education: Opportunities to learn in Mathematics Education, Vol. 4, (S. 248). Taipei, Taiwan. | | * [[Angelika Bikner-Ahsbahs|Bikner-Ahsbahs, A.]], [[Julia Cramer|Cramer, J.]] & [[Thomas Janßen|Janßen, T.]] (2012). Three quality components of epistemic processes. In Tai-Yih Tso, Proceedings of the 36th Conference of the International Group of the Psychology of Mathematics Education: Opportunities to learn in Mathematics Education, Vol. 4, (S. 248). Taipei, Taiwan. |
| * [[Thomas Janßen|Janßen, T.]] (2012). Ausbildung algebraischen Struktursinns im alltäglichen Klassenunterricht. In Ludwig, M. und Kleine, M. (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2012. Vorträge auf der 46. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 05.03.2012 bis 09.03.2012 in Weingarten, Bd. 1 (S. 417-420). Münster: WTM | | * [[Thomas Janßen|Janßen, T.]] (2012). Ausbildung algebraischen Struktursinns im alltäglichen Klassenunterricht. In Ludwig, M. und Kleine, M. (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2012. Vorträge auf der 46. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 05.03.2012 bis 09.03.2012 in Weingarten, Bd. 1 (S. 417-420). Münster: WTM |
| * [[Thomas Janßen|Janßen, T.]] (2011). Epistemische Aufbauhandlungen und die Konstruktion mathematischen Wissens. Theorieweiterentwicklung durch Vergleich zweier Modelle. In Haug, R. und [[Lars Holzäpfel|Holzäpfel, L.]] (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2011. Vorträge auf der 45. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 21.02.2011 bis 25.02.2011 in Freiburg (S. 427-430). Münster: WTM | | * [[Thomas Janßen|Janßen, T.]] (2011). Epistemische Aufbauhandlungen und die Konstruktion mathematischen Wissens. Theorieweiterentwicklung durch Vergleich zweier Modelle. In Haug, R. und [[Lars Holzäpfel|Holzäpfel, L.]] (Hrsg.): Beiträge zum Mathematikunterricht 2011. Vorträge auf der 45. Tagung für Didaktik der Mathematik vom 21.02.2011 bis 25.02.2011 in Freiburg (S. 427-430). Münster: WTM |