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Veröffentlichungen (Fachdidaktik)

  • Emmy-Charlotte Förster, Klaus-Tycho Förster, Thomas Löwe (2018): Teaching Programming Skills in Primary School Mathematics Classes: An Evaluation using Game Programming. In: Proceedings of the 9th IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE.
  • Klaus-Tycho Förster (2017): Vom Flaggenalphabet zur Vorratsdatenspeicherung: Schülerinnen und Schüler als Multiplikatoren technischer Aspekte der digitalen Welt. In: 17. GI-Fachtagung Informatik und Schule (INFOS) 2017
  • Klaus-Tycho Förster (2017): Teaching Spatial Geometry in a Virtual World: Using Minecraft in Mathematics in Grade 5/6. In: Proceedings of the 8th IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), IEEE.
  • Klaus-Tycho Förster (2016): Integrating Programming into the Mathematics Curriculum: Combining Scratch and Geometry in Grades 6 and 7. In: Proceedings of the 17th Annual Conference on Information Technology Education, SIGITE 2016, Cambridge, USA, ACM, S. 91 - 96.
  • Klaus-Tycho Förster, Michael König, Roger Wattenhofer (2016): A Concept for an Introduction to Parallelization in Java: Multithreading with Programmable Robots in Minecraft. In: Proceedings of the 17th Annual Conference on Information Technology Education, SIGITE 2016, Cambridge, USA, ACM, S. 169.
  • Klaus-Tycho Förster (2016): Programming as an Everyday Tool in Mathematical Education. Poster Abstract, ICME-13
  • Klaus-Tycho Förster (2015): Programming in Scratch and Mathematics: Augmenting Your Geometry Curriculum, Today! In: Proceedings of the 16th Annual Conference on Information Technology Education, SIGITE 2015, Chicago, USA, ACM, S. 97.
  • Klaus-Tycho Förster (2015): Scratch im Geometrieunterricht. Math. Lehren 32, No. 188, 20-24
  • Klaus-Tycho Förster (2014): Scratch von Anfang an: Programmieren als begleitendes Werkzeug im mathematischen Unterricht der Sekundarstufe. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2014. WTM-Verlag, Münster, S. 373 - 376.
  • Klaus-Tycho Förster (2013): Die Programmiersprache Scratch im Mathematikunterricht der Sekundarstufe I. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2013. WTM-Verlag, Münster, S. 316 - 319.
  • Klaus-Tycho Förster (2012): Raumgeometrie mit Minecraft: Raumvorstellung und kreative Kooperation zu Beginn der Sekundarstufe I. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2012. WTM-Verlag, Münster, S. 273-276.
  • Klaus-Tycho Förster (2011): Neue Möglichkeiten durch die Programmiersprache Scratch: Algorithmen und Programmierung für alle Fächer. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2011. WTM-Verlag, Münster, S. 262-266.
  • Klaus-Tycho Förster (1999): (Netzwerk-)Spiele. In: Computer + Unterricht, 9(1999) Heft 36, S. 24.
  • Klaus-Tycho Förster (1999): Warum gibt es an Ihrer Schule noch keine Computerspiele-AG? In: Computer + Unterricht, 9(1999) Heft 36, S. 22-23.

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