| Zeile 4: |
Zeile 4: |
| | | vorname = Erkki Kalevi | | | vorname = Erkki Kalevi |
| | | nachname = Pehkonen | | | nachname = Pehkonen |
| − | | titel = Ph.D. | + | | titel = Prof. Dr. |
| | | dissertation = Regularität der schwachen Lösungen linearer quasielliptischer Dirichletprobleme | | | dissertation = Regularität der schwachen Lösungen linearer quasielliptischer Dirichletprobleme |
| | | promoviert = ja | | | promoviert = ja |
| Zeile 26: |
Zeile 26: |
| | | | |
| | == Veröffentlichungen == | | == Veröffentlichungen == |
| − | <!-- Liste der veröffentlichen Literatur. Untergliederung möglich. Personen und Hochschulen bitte mit [[…]] kennzeichnen
| + | * Ahtee, M., Pehkonen, E., Laine, A., Näveri, L., Hannula, M. S. & Tikkanen, P.: Developing a method to determine teachers’ and pupils’ activities during a mathematics lesson. In: Teaching mathematics and computer science (Journal). 14, 1. p. 25-43. 2016. |
| − | Beispiel:
| + | * Pehkonen, E., Ahtee, M. & Laine, A.: Pupils' Drawings as a Research Tool in Mathematical Problem-Solving Lessons. In: Felmer, P., Pehkonen, E. & Kilpatrick, J. (eds.): Posing and Solving Mathematical Problems: Advances and New Perspectives. Springer International Publishing AG, p. 167-188. 2016. |
| − | * [[Person X]] Publikation 1 ... | + | * Laine, A., Ahtee, M., Näveri, L., Pehkonen, E., Portaankorva-Koivisto, P. & Tuohilampi, L.: Collective emotional atmosphere in mathematics lesson based on finnish fifth graders’ drawings. In: LUMAT: Research and Practice in Math, Science and Technology Education. 3, 1, p. 87-100. 2015. |
| − | | |
| − | Bitte beschränken Sie sich auf die fünf wichtigsten Veröffentlichungen.
| |
| − | --> | |
| | | | |
| | == Arbeitsgebiete == | | == Arbeitsgebiete == |
| Zeile 43: |
Zeile 40: |
| | * 2001-2003 Understanding and Self-Confidence in School Mathematics | | * 2001-2003 Understanding and Self-Confidence in School Mathematics |
| | * 2003-2006 Elementary Teacher Students’ Mathematics | | * 2003-2006 Elementary Teacher Students’ Mathematics |
| − | * 2010-2013 Development of pupils' understanding of mathematics with the use of open ended problems | + | * 2010-2013 Development of Pupils' Understanding of Mathematics with the Use of Open-Ended Problems |
| | | | |
| | == Mitgliedschaften == | | == Mitgliedschaften == |