ISTLA 2017 - International symposium on the teaching and learning of Algebra 2017: Unterschied zwischen den Versionen
Zur Navigation springen
Zur Suche springen
(Die Seite wurde neu angelegt: „<!-- Bitte für alle Konferenzen die Vorlage "conf" verwenden --> <!-- Weitere Ergänzungen können im Freitext vorgenommen werden --> <!--!!! WICHTIG: !!!--…“) |
(kein Unterschied)
|
Version vom 7. Dezember 2016, 09:09 Uhr
Konferenz: Teaching and learning Algebra 2017 (TaLA2017). Genf, Schweiz. Internet: Teaching and learning Algebra 2017
Termin: 07.06.2017 - 07.06.2017 Juni 2017
Kurzbeschreibung
Themen
Programmkomitee
Hauptvorträge
9h30-10h45
- From Algebra to Functions: promoting mathematical thinking in the classroom
- Ferdinando Arzarello, Università degli Studi di Torino, Dipartimento di Matematica “G. Peano”, Former President of ICMI
10h45-12h00
- Revisiting school algebra through visualization and sense making
- Abraham Arcavi, Weizmann Institute of Science, Israel, Secretary general of ICMI
12h-14h00
- Lunch
14h00-15h15
- Learning about teaching Algebra through Lesson Study
- Jill Adler, SARChI Mathematics Education Chair - University of the Witwatersrand (South Africa),, President of ICMI - Hans Freudenthal ICMI Award 2015
15h30-16h45
- Conception collaborative de ressources pour l’enseignement de l’algèbre élémentaire
- Sylvie Coppé, Maitresse d’enseignement et de recherche, Equipe DiMaGe, FPSE, UniGe
17h00 -18h15
- Le développement de la pensée algébrique chez les jeunes élèves : une approche vygotskienne
- Luis Radford, Université Laurentienne Sudbury, Ontario, Canada, Vice président de l’ICMI – Hans Freudenthal ICMI Award 2011