Hussein Abdelfatah: Unterschied zwischen den Versionen
[unmarkierte Version] | [unmarkierte Version] |
Zeile 25: | Zeile 25: | ||
== Veröffentlichungen == | == Veröffentlichungen == | ||
+ | Primary Title: A story-based dynamic geometry approach to improve attitudes toward geometry and geometric proof | ||
+ | |||
+ | Journal Name: ZDM | ||
+ | Cover Date: 2011-07-01 | ||
+ | |||
+ | Publisher: Springer Berlin / Heidelberg | ||
+ | |||
+ | Issn: 1863-9690 Subject: | ||
+ | |||
+ | Mathematics Start Page: 441 End Page: 450 | ||
+ | |||
+ | Volume: 43 Issue: 3 | ||
+ | |||
+ | Url: http://dx.doi.org/10.1007/s11858-011-0341-6 Doi: 10.1007/s11858-011-0341-6 | ||
== Arbeitsgebiete == | == Arbeitsgebiete == |
Version vom 20. August 2011, 00:13 Uhr
Dr. phil. Hussein Abdelfatah.* 27.1.1976.
Assistant Professor of Curriculum & Educational Technology.. Faculty of Education und Suez Canal University..
Eigene Homepage: http://www.dynamicgeometry.net/cv.html.
Dissertation: Improving Attitudes towards Geometric Proof through a Suggested Story-Based Dynamic Geometry Approach.
E-Mail
Kurzvita
- bis 1998 Studium Mathematik, Abschluss: Bachelor of Science in Education
- 1998-1999 Grundschullehrer
- 1999-2004 Research Assistant
- 2004 Master of Education, Curricula and Mathematics Instruction
- seit 2004 Assistant Lecturer in Curricula and Mathematics Instruction Dep, Suez Canal University
- 2008-2009 Doktorand an der Universität Bayreuth
- 2010-2011 Doktorand an der PH Karlsruhe
- Januar 2011 Promotion an der PH Karlsruhe
Veröffentlichungen
Primary Title: A story-based dynamic geometry approach to improve attitudes toward geometry and geometric proof
Journal Name: ZDM Cover Date: 2011-07-01
Publisher: Springer Berlin / Heidelberg
Issn: 1863-9690 Subject:
Mathematics Start Page: 441 End Page: 450
Volume: 43 Issue: 3
Url: http://dx.doi.org/10.1007/s11858-011-0341-6 Doi: 10.1007/s11858-011-0341-6
Arbeitsgebiete
Dynamische Geometrie, Einstellungen zum Beweisen in der Geometrie, Lehren und Lernen mit neuen Medien, Medien Pädagogik, Lernen mit Multimedia.