Daniel Sommerhoff.
Wissenschaftlicher Mitarbeiter. LMU München.


Kurzvita

  • 2005 Abitur
  • 2012 Diplom in Mathematik an der LMU München
  • 2013 Erstes Staatsexamen Lehramt Mathematik und Physik an der LMU München

Veröffentlichungen

  • Sommerhoff, D., Ufer, S., Ottinger, S., Bembé, D. (in press). Determinants of university students’ learning success in the transition to university mathematics. Proceedings of EARLI 2015 (Symposium).
  • Sommerhoff, D., Ufer, S., Kollar, I. (2015). Research on mathematical argumentation: A descriptive review of PME proceedings. In: Beswick, K., Muir, T., & Wells, J. (Eds.), Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Volume 4, pp. 193-200. Hobart, Australia: PME.
  • Sommerhoff, D., Ufer, S., Kollar, I. (2015). Forschung zum Mathematischen Argumentieren - Ein deskriptiver Review von PME-Beiträgen. Beiträge zum Mathematikunterricht 2015.
  • Sommerhoff, D., Fischer, F., Vogel, F., Eberle, J., Fields, D., Goldman, S., ... , Yoon, S. (2014). NAPLeS: Networked Learning in the Learning Sciences. In: Polman, J.L., Kyza, E.A., O'Neill, D.K., Tabak, I., Penuel, W.R., Jurow, A.S., O'connor, K., Lee, T., and D'Amico, L. (Eds.). Learning and becoming in practice: The International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2014, Volume 3 (pp. 1704-1709). Boulder, CO: International Society of the Learning Sciences.

Arbeitsgebiete

  • (Mathematisches) Argumentieren
  • Beweiskonstruktion und -validierung
  • Übergang Schule / Hochschule

Projekte

Mitgliedschaften