Zeile 39: |
Zeile 39: |
| == Veröffentlichungen == | | == Veröffentlichungen == |
| * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (angenommen, erscheint 2016). Modeling children’s metacognition during mathematical problem solving (Research Report). PME 40. Szeged, Hungary. | | * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (angenommen, erscheint 2016). Modeling children’s metacognition during mathematical problem solving (Research Report). PME 40. Szeged, Hungary. |
− | * Kuzle, A. (2016, Online First). Delving into the nature of problem solving processes in a dynamic geometry environment: Different technological effects on cognitive processing. ''Technology, Knowledge and Learning, ()'', 1–28. doi: 10.1007/s10758-016-9284-x | + | * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2016, Online First). Delving into the nature of problem solving processes in a dynamic geometry environment: Different technological effects on cognitive processing. ''Technology, Knowledge and Learning, ()'', 1–28. doi: 10.1007/s10758-016-9284-x |
− | * Kuzle, A., & [[Regina Bruder|Bruder, R.]] (Hrsg.) (2016). Problem lösen lernen in der Geometrie. ''mathematik lehren, 196''. | + | * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Regina Bruder|Bruder, R.]] (Hrsg.) (2016). Problem lösen lernen in der Geometrie. ''mathematik lehren, 196''. |
− | * Kuzle, A., & [[Regina Bruder|Biehler, R.]] (2016). A protocol for analysing mathematics teacher educators’ practices. In K. Krainer & N. Vondrova (Hrsg.), ''Proceedings of the Ninth Conference of European Research in Mathematics Education'' (S. 2847–2853). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME: Prague, Czech Republic. | + | * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]], & [[Regina Bruder|Biehler, R.]] (2016). A protocol for analysing mathematics teacher educators’ practices. In K. Krainer & N. Vondrova (Hrsg.), ''Proceedings of the Ninth Conference of European Research in Mathematics Education'' (S. 2847–2853). Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME: Prague, Czech Republic. |
− | * Kuzle, A. (2015). Nature of metacognition in a dynamic geometry environment. ''LUMAT – Research and Practice in Math, Science and Technology Education, 3''(5), 627–646. | + | * [[Ana Kuzle|Kuzle, A.]] (2015). Nature of metacognition in a dynamic geometry environment. ''LUMAT – Research and Practice in Math, Science and Technology Education, 3''(5), 627–646. |
| | | |
| | | |
Zeile 50: |
Zeile 50: |
| | | |
| * Untersuchungen zur Weiterentwicklung der Unterrichtsqualität im Mathematikunterricht der Sekundarstufen und zur langfristigen Kompetenzentwicklung der Lernenden (Schwerpunkt: Problemlösen, Beweisen, Metakognition, Geometrie) | | * Untersuchungen zur Weiterentwicklung der Unterrichtsqualität im Mathematikunterricht der Sekundarstufen und zur langfristigen Kompetenzentwicklung der Lernenden (Schwerpunkt: Problemlösen, Beweisen, Metakognition, Geometrie) |
− | * Einsatz von Technologie ([[DGS]]) im Mathematikunterricht (Schwerpunkt: Geometrie) | + | * Einsatz von Technologie (DGS) im Mathematikunterricht (Schwerpunkt: Geometrie) |
| *Begriffsbildung am Beispiel des Winkelbegriffs | | *Begriffsbildung am Beispiel des Winkelbegriffs |
| | | |