− | * Zur Genese des indirekten Beweises. In: Böttinger, C., Bräuning, K., Nührenbörger, M., Schwarzkopf, R. & [[Elke Söbbeke|Söbbeke, E.]] (Hrsg.), Mathematik im Denken der Kinder. Anregungen zur mathematikdidaktischen Reflexion, Seelze: Klett Kallmeyer 2010, 41 - 47 | + | * Zur Genese des indirekten Beweises. In: Böttinger, C., [[Kerstin Bräuning|Bräuning, K.]], Nührenbörger, M., Schwarzkopf, R. & [[Elke Söbbeke|Söbbeke, E.]] (Hrsg.), Mathematik im Denken der Kinder. Anregungen zur mathematikdidaktischen Reflexion, Seelze: Klett Kallmeyer 2010, 41 - 47 |
| * The Conjoint Origin of Proof and Theoretical Physics. In: Hanna, G., Jahnke, H. N. & Pulte, H (ed.) Explanation and Proof in Mathematics. Philosophical and Educational Perspectives, New York et al.: Springer 2009, 17-32 | | * The Conjoint Origin of Proof and Theoretical Physics. In: Hanna, G., Jahnke, H. N. & Pulte, H (ed.) Explanation and Proof in Mathematics. Philosophical and Educational Perspectives, New York et al.: Springer 2009, 17-32 |
| * Explanation and Proof in Mathematics. Philosophical and Educational Perspectives, New York et al.: Springer 2009 (Ed. with Gila Hanna & Helmut Pulte) | | * Explanation and Proof in Mathematics. Philosophical and Educational Perspectives, New York et al.: Springer 2009 (Ed. with Gila Hanna & Helmut Pulte) |