PME 2 - 2nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Unterschied zwischen den Versionen
Zur Navigation springen
Zur Suche springen
[gesichtete Version] | [gesichtete Version] |
K (Vornamen ergänzt) |
K (→Themen) |
||
Zeile 22: | Zeile 22: | ||
# [[A.W. Bell]]: The Learning of Generalisation and Proof | # [[A.W. Bell]]: The Learning of Generalisation and Proof | ||
# [[Heinrich Bauersfeld]]: Interpersonal Aspects of Classroom Communication | # [[Heinrich Bauersfeld]]: Interpersonal Aspects of Classroom Communication | ||
− | # [[ | + | # [[Alfred Vermandel]] und [[Elmar Cohors-Fresenborg]]: The Nature of Mathematical Thinking |
# [[E. Fischbein]] und [[R.R. Skemp]]: Intuitive and Reflective Processes in Mathematics | # [[E. Fischbein]] und [[R.R. Skemp]]: Intuitive and Reflective Processes in Mathematics | ||
Version vom 20. Juli 2014, 00:06 Uhr
Konferenz: Second International Conference for the Psychology of Mathematics Education (PME 2).
Osnabrück, Deutschland.
Termin: 4.9.1978 - 9.9.1978 September 1978
Kurzbeschreibung
Die zweite Konferenz der IGPME fand vom 4. bis 9. September 1978 in Haus Ohrbeck auf Einladung der Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Osnabrück mit 70 Teilnehmerinnen und Teilnehmern aus 11 Ländern statt.
Themen
Die Konferenz war in 5 Sektionen organisiert, die von ein oder zwei Personen geleitet wurden.
- Ruth Rees und Gérard Vergnaud: The Acquisition of Arithmetical Concepts
- A.W. Bell: The Learning of Generalisation and Proof
- Heinrich Bauersfeld: Interpersonal Aspects of Classroom Communication
- Alfred Vermandel und Elmar Cohors-Fresenborg: The Nature of Mathematical Thinking
- E. Fischbein und R.R. Skemp: Intuitive and Reflective Processes in Mathematics